تبلیغات
اخبار و تازه های پزشكی - مصرف ماهی و مرکبات می تواند از بیماری های قلبی پیشگیری کند

مرکبات و ماهی مصرف کنید تا خطر بیماری های قلبی را در خود کاهش دهید .

پژوهشگرانمی گویند نتنایج تحقیقات نشان می دهد که  با مصرف به اندازه ماهی و مرکبات می توان از بیماری های قلبی پیشگیری کرد. تحقیقات می گوید روزانه  ۳۵ گرم یا بیشتر ماهی مصرف کنید  تا خطر سکته ی قلبی و سکته مغزی در شما کاهش یابد .

 

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  پژوهشگران، مصرف غذاهایی را که چربی آن پایین است، به عنوان راهکاری اساسی برای مقابله با ابتلا به بیماری های قلبی توصیه می کنند.

نتایج تحقیقات نشان می دهد؛ استفاده از ماهی و مرکبات برای سلامت قلب بسیار مفید است، زیرا هم احساس سیری به فرد دست می دهد و هم باعث جایگزین گوشت قرمز که سبب التهاب های عروق است ، می شود .
ویتامین ث موجود در مرکبات سبب از بین رفتن موادی می شود که به سرخرگ ها آسیب می رساند.
به گفته پژوهشگران، مرکبات می تواند رادیکال های آزاد را نابود کند. رادیکال های آزاد، مواد شیمیایی هستند که سبب بروز التهاب در بدن و بیماری های قلبی مرتبط با آن می شوند.
مواد موجود در قهوه نیز برای سلامت قلب بسیار مفید است. انواع فلفل نیز دارای خواص ضدالتهاب است.
کلم، کاهو و تمشک حاوی مواد ضداکسیدان است که برای مقابله با رادیکال های آزاد بسیار موثر است.

نتایج تحقیقات قبلی نیز نشان داده بود که غذاهای دریایی مقدار کلسترول، تری گلیسیرید،LDL- کلسترول وVLDL- کلسترول در خون را کاهش می دهد و سطح  HDL – کلسترول که از چربی های مفید خون و از عوامل پیشگیری کننده ی بیماری عروق کرونر است، بالا می برد  . و موجب کاهش بیماری عروق کرونر و مرگ ناشی از این بیماری می شوند.

این تحقیقات نشان داده بود که مصرف ماهی می تواند احتمال خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر و سکته های قلبی را کاهش دهد.

طی مطالعات گوناگون ثابت شده است که با مصرف ۳۵ گرم یا بیشتر ماهی در روز خطر سکته ی قلبی و سکته مغزی، به طور چشمگیری کاهش می یابد و در بعضی موارد نشان داده تا ۴۴ درصد از حملات قلبی پیش گیری می کند.

یک ارتباط معکوس بین مقدار و دفعات مصرف ماهی با کاهش عوامل زمینه ساز بیماری عروق کرونر یعنی چاقی، فشارخون بالا، چربی خون بالا و غلظت خون وجود دارد، یعنی هر چه مصرف ماهی بیشتر باشد، عوامل مذکور بیشتر کاهش خواهند یافت.

ماهی به دلیل داشتن “امگا-۳″ از ضربان های نامنظم قلبی (آریتمی قلبی) پیشگیری می کند. یکی از این آریتمی های خطرناک به نام ” تاکیکاردی بطنی” است که موجب ایست قلبی می شود و “امگا-۳″ ازوقوع آن جلوگیری می کند.

متخصصین علوم پزشکی عوامل موجب افزایش احتمال خطر بیماری عروق کرونر را به شرح زیر اعلام کرده اند :عوامل خطر متعددی وجود دارند که فرد را در معرض خطر بیماری عروق کرونر قرار می دهند که این عوامل به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

۱- عواملی که می توان آنها را تغییر داد و اصلاح کرد و شامل موارد زیر هستند:

* سطح بالای چربی خون ( کلسترول بالا، LDL- کلسترول بالا، تری گلیسیرید بالا)

* فشار خون بالا

* مصرف دخانیات

* دیابت

* تغذیه نامناسب ( مصرف بیش از حد چربی های اشباع و نمک)

* اضافه وزن و چاقی

* کمی تحرک و فعالیت بدنی


How can we increase our height?
یکشنبه 26 شهریور 1396 06:42 ب.ظ
I am really inspired together with your writing skills as
smartly as with the format in your weblog. Is that this a paid topic or did you customize it your self?
Anyway keep up the excellent quality writing, it's
rare to see a nice blog like this one these days..
julicanseco.wordpress.com
جمعه 13 مرداد 1396 06:57 ب.ظ
Hello my family member! I want to say that this article is awesome, great written and come with approximately all vital infos.
I would like to look more posts like this .
manicure
سه شنبه 22 فروردین 1396 08:11 ب.ظ
bookmarked!!, I like your web site!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر